SEAT AlteaDiscussieer hier over deze MPV en de Altea XL
LET OP!
Je bent niet ingelogd of niet geregistreerd bij het Nationaal Auto Forum. Om van alle mogelijkheden bij het Nationaal Auto Forum gebruik te maken kun je je hier registreren.
nee, ik doe gewoon 2 keer drukken op de vergrendeling en dan doe ik af en toe kijken of alles dicht zit, maar dan gaan de ruiten niet open,maar het gebeurde vandaag dus,ik dacht dat mijn auto was open gebroken
ik heb een vraag:
sinds kort heb ik 2 keer meegemaakt dat mijn automatische ruiten helemaal zijn.
hoe kan dit?
Altea XL 2.0 TDI - 2006
Bij mij gebeurde dit in het afgelopen voorjaar.
De raammotoren van de achterportieren zijn vernieuwd. Kostte ruim € 300
Probleem daarna verholpen.
Veel voorkomend euvel bij modeljaar 2007.(geen terugroepaktie).
Zit in de electronica van de voorste ruitmotoren.
Errug duur klusje................
Goedkope oplossing: comfort-module uit laten schakelen door de dealer (kost nix)
nou dat is ook mooi,ik heb ook het probleem dat de verlichting heel snel kapot gaat,binne op de dashboard verschijnt de gloeilamp defct terwijl licht gewoon doet
zo, ik heb nou 10 watt lichten, maar sommige zeggen dat het kan komen door de spanningsregelaar in de auto.
weet je een goede adresje waar ze goede lampen verkopen of vie internet?
Ik zou eerst de spanningsregelaar meten.
bij stilstand is deze accu spanning 12 volt.
Bij starten onder de 11 volt en na starten en flink gas geven kan deze wegens laden door dynamo oplopen tot 14 volt, soms hoger tot 16 volt en die pieken maken de lampen als het iets te lang duurde kapot.
Dus soms is spanningsregelaar vervangen de oplossing.
Philips lampen zijn goed maar niet goedkoop, maar ook die kunnen sneuvelen als ze in plaats van 12 regelmatig 15 volt of hoger krijgen.
Dus pak een Universele meter en sluit deze aan, eventueel via sigaren plug.