Nationaal Auto Forum

Ga terug   Nationaal Auto Forum > Automerken > SEAT > SEAT Technologie en Onderhoud > SEAT Projecten

SEAT Projecten Ben je zelf met een project bezig? Je SEAT aan het tunen, opknappen of compleet aan het restaureren? Plaats je foto's en projectdagboek hier

LET OP!

Je bent niet ingelogd of niet geregistreerd bij het Nationaal Auto Forum. Om van alle mogelijkheden bij het Nationaal Auto Forum gebruik te maken kun je je hier registreren.

Klik hier om te registreren op deze site (gratis)

Reageren

Discussietools
Oud 25 augustus 2009, 23:02   #1
bjornl
Junior Member

Standaard Nieuwe velgen, dus ook verlagen of niet?

hallo allemaal,
ik heb een zwarte seat leon van 2000, hij is verder helemaal orgineel, dus ook orginele veren enz.
hij staat nu op orginele lm velgen 15inch (195/60-15)

nu wil ik andere velgen gaan kopen, maar twijfel tussen 17 en 18 inch. wat staat het mooiste onder mijn seat? of wat rijd het fijnste?

hoe komt dit uit kwa afstand vanaf band tot wielkast? word dit dan veel groter dan het nu is? of moet ik hem met nieuwe velgen ook iets verlagen? of is dit niet nodig?

laat jullie advies maar eens horen..
alvast bedankt!
bjornl is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2009, 15:22   #2
Topsport02
Junior Member

Standaard Re: Nieuwe velgen, Dus ook verlagen? of niet?

Hello,

Zou zeggen 18 inch, vind ik persoonlijker mooier staan onder een leon. Heb zelf 19 inch velgen maar zou je eerder 18 inch aanraden en voor het mooiere verlagen(liefst met schroefset).

Met grotere velgen moet je rekening houden met je schokbrekers, die gaan over een tijd echt herrie maken dan veert je auto niet meer, maar lijkt het net of hij stuitert.

Ben zelf ook geen expert of iets maar spreek zo'n beetje uit eigen ervaring.
Topsport02 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2010, 10:27   #3
Ecomotive
Senior Member

Standaard Re: Nieuwe velgen, dus ook verlagen of niet?

ET waarde;
Bij ET 30 komen ze ver naar buiten, leuk maar de spatborden en brede velgen boven de 7½J is vragen om problemen.
Dus bij breder dan 7J T waarde 40 of lager (45)
Smalle 6½J kan dus wel ET 30, makkelijker sturen en geen extreem brede en dure banden nodig.
Falken Ziex plakken goed, maar levensduur...???
Bridgestone Potenza duurder en plakken ook goed.
Zelf zou ik liever betaalbare 16"kopen, 17 en 18" banden zijn vrij prijzig dus kijk eerst naar de banden prijzen want lage 17" en 18" banden blijven terug komen.
Zelf dus liever iets hogere/comfortabele 16" banden die wel betaalbaar blijven...
Ecomotive is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2010, 13:41   #4
robo64
Junior Member

Standaard Re: Nieuwe velgen, dus ook verlagen of niet?

ik zou 17 pakken en goede brede banden sport banden het liefst rijd in de zomer geweldig wel minder met regen alleen dan rij je zoeizo al minder lkkr
ik rij zelf ibiza heb ooit wel is in een leon gereden en die autos liggen goed aan de weg dus 17'' sportbandjes en verlagen en die bak van jou rijd als een tierelier
robo64 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten